O autorze
Coach ACC, psychoterapeuta, prowadzi JestesOK i BiznesCoach
„Wierzę, że każdy ma wiele zasobów, by zmieniać to, co niesatysfakcjonujące. Rozumiem też jakie tkwią w nas mechanizmy obronne, i jak ciężko je przezwyciężyć, lub wykorzystać na naszą korzyść”.

Za co płaci się managerom?

Wilk z Wall Street
10 przyczyn dla których warto płacić szefom.

Za co powinno się płacić dobrym szefom?

1. Za ZAUFANIE jakim go darzą jego pracodawcy.
Zaufanie, że ich zaangażowanie, wiedza i kompetencje, sprawią, że zatrudniany szef/manager/kierownik... osiągnie pożądane wyniki. Dlatego bardzo ważną sprawą jest by wzbudzać zaufanie na wszelkiego rodzaju rozmowach kwalifikacyjnych :-) i nie tylko.


2. Za DECYZYJNOŚĆ, czyli podejmowanie decyzji mimo stresu i ryzyka. Za szybkie analizy. Konstruktywne korzystanie z usług doradców (np. zespołu pracowników). Za podejmowanie decyzji mimo braku pewności czy powzięty kierunek będzie tym jedynym właściwym.

3. Za ogromny zakres ODPOWIEDZIALNOŚCI, a także branie odpowiedzialności za własne decyzje, podejęte bardzo często, pod presją: czasu, oczekiwanych wyników, przy przytłaczającej ilości obowiązków.

4. Za WYTYCZANIE NOWYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ. Określaniu celów, misji firmy i konsekwentne działania zgodne z nimi.

5. Za UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁPRACY z pracownikami i zarządem. Łączeniem tych dwóch światów i dbanie o wspólne dobro. Stawianie czoła w zaspakajaniu potrzeb i oczekiwań zarządu oraz podwładnych. Ciągłe ryzyko utraty wartościowych pracowników. Bycie częścią dwóch zespołów: szefów/zarządu a także swojego zespołu pracowników.


6. Za ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI. Każdy z nas ma mocne i słabe strony, tak samo jak zespół, który teoretycznie gra do jednej bramki. Gdzie każdy z piłkarzy wykorzystuje swoje najlepsze strony by wygrać mecz. Odpowiedni manager wie, że ma pod swoimi skrzydłami taki a nie inny zespół i on ma być ich trenerem, czyli dawać im zadania w których są najlepsi i trenować słabe strony. Takiemu managerowi powinno zależeć by zespół był silny i zgrany. Zamiast poniżać licząc, że ich to zmotywuje.

7. Za ZDOLNOŚCI NEGOCJACYJNE. Analogicznie do dwóch powyższych punktów (5 i 6) dobry manager nie obejdzie się bez zdolności negocjacyjnych. Chociażby wewnątrz firmy z pracownikami. Intuicyjnie lub świadomie, powinien znać techniki wywierania wpływu na innych, takie by obie strony były zadowolone. Zgodnie ze słowami Jake Sorofman'a "Kiedy zaczniesz od tego, co liczy się dla klienta, będziesz mieć prawo do jego uwagi.” To sama zasada tyczy się pracowników i zarządu.

8. Za CIERPLIWOŚĆ a zarazem spodziewanie się szybkich efektów. Czyli za konsekwencje w działaniu, wiarę w słusznie podjęty kierunek przy jednoczesnym staraniu się o jak najszybsze pozytywne wyniki podjętych decyzji.

9. Za SZUKANIE ROZWIĄZAŃ. Kiedy inni mówią, "Tego się nie da" "To niemożliwe", oni się nie poddają i szukają rozwiązań, wykorzystując swe zdolności jak kreatywność, spostrzegawczość, upór i konsekwencje w działaniu.

10. Za UMIEJĘTNOŚĆ PRACY W STRESIE. Czyli za skupienie na pracy mimo iż jeden deadline przegania drugi deadline. Kiedy osoba decyzyjna ma do czynienia z niestabilną sytuacją ekonomiczną i czasem musi balansować na granicy prawa. Za stawiania czoła sytuacjom trudnym i konfliktowym. Za działania mimo stresu związanego z dużą odpowiedzialnością a nawet ryzykiem zwolnienia z pracy czy utratę prestiżowego stanowiska za źle podjęte decyzje.



Anna Drabek Coach ACC, psychoterapeuta z Wrocławia
Prowadzi sesje w gabinecie i online.
www.JestesOK.pl i www.BiznesCoach.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...